Observatie 5e uur Paul Budel
Paul ziet/ leest een reactie van afschuw in een gezicht van een leerling en vraagt wat er is/ waarom dat is.
Er gebeuren bijzondere dingen op het moment dat je met je rug naar een deel van de klas staat. Leerlingen gaan rond rennen, zwaardgevechten houden met linealen, met potloden in elkaars net schrijven en kletsen.
Sociaal contact
Welke ruimte heeft sociaal contact binnen de beeldend vakken?
Het vak licht dicht bij jezelf en roept veel gesprekken op.
Het vak geeft soms een klein beetje binnenkant van iemand bloot.
Ook dat kunst een vorm van ontspannen is voor veel leerlingen blijkt in de praktijk. Eindelijk een vak waar je met je handen bezig bent. Waar er ruimte is voor ontspannen, even kletsen...
Aan de andere kant gaat het in het beeldende vak vaak om uiterste concentratie. Een prachtig spanningsveld dus.
Persoonlijk contact met leerlingen. Ik zie dat Paul leerlingen duidelijk aankijkt als hij met ze praat. Ook merk ik op dat hij interesse toont voor persoonlijke talenten/ passies van leerlingen. Een leerling zegt dat ze op een koor zit. Paul vraagt door en geeft compliment.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten